جزئیات مقاله

kartonaminkaraj.ir

کارتن 3لایه چیست؟

همان طور که از نام کارتن سه لایه مشخص است از سه لایه یا تشکیل شده است.

این کارتن کاربرد زیادی در بسته بندی کالاها دارد. جنس لایه فوقانی و زیرین این کارتن لاینر ( Liner )  و لایه میانی آن از جنس فلوت ( Flutes ) یا همان مقوای موج دار ( کنگره ) تشکیل شده است ، که با چسب به یکدیگر متصل شده اند.

باید در نظر داشته باشید جنس ورق های فلوت و لاینر می تواند متفاوت باشد و این موجب خواهد شد تا استحکام کارتن ها نیز متفاوت باشد. بسته بندی مناسب برای یک کالا صرف نظر از معرفی آن محصول و جنبه تبلیغاتی آن نقش بسزایی در حفظ کالا در برابر انواع آسیب ها از جمله ضربه ، رطوبت و… دارد. پس لازم است به کیفیت آن اهمیت داده شود.

همان طور که در بالا توضیح داده شد لایه میانی کارتن سه لایه ( 3 لایه ) فلوت است که از کاغذهای بازیافتی تشکیل شده است. امروزه با افزایش تکنولوژی توانایی تولید کاغذ صاف با کاغذهای بازیافتی وجود دارد. لیکن برای داشتن کیفیت بالاتر بهتر است از ورق های تازه استفاده شود.

لایه صاف خارج کارتن که به آن لایه خارجی نیز می گویند صیقلی تر و مقاوم تر در برابر آب می باشد. برای تولید این لایه از درختانی چوب نرم و دارای فیبرهای بلندتری هستند مانند صنوبر و کاج استفاده می گردد و برای تولید لایه صاف داخلی کارتن که به آن لایه داخلی نیز می گویند. از درختان با چوب های سخت تر مانند بلوط و چنار استفاده می شود.

 

image